Laatste dag in Gyeongju 8 augustus

9 augustus 2018 - Gyeongju, Zuid-Korea

De hele stad Gyeongju staat op de werelderfgoed lijst.. De stad en de nationale parken eromheen zijn een groot openlucht museum.. tempels, grote Boeddha, traditionele huisjes, heel veel groen en veel meer is hier te zien! Het was de hoofdstad van het Silla rijk 600 tot 900 na Christus. Toen leefden er 1 miljoen mensen, nu 300.000. Het is hier ook echt prachtig 😍 wij gaan met de bus naar het strand, mooie rit door de groene heuvels en bergen, ook daar in zee ligt een graftombe... Het is de tombe van King Numnu uit die tijd die geloofde dat als hij daar uitgestrooid zou worden hij terug zou komen als zeedraak 😁 om de stad te beschermen. We komen er aan en maken een wandeling over t strand, er staan mensen te bidden naar zee en er wordt op gongen en trommels geslagen..
Het is heet en verder heel rustig, we duiken de zee in het water is heerlijk maar de stroming zo sterk dat de grote kiezels om je enkels slaan😬 We ontmoeten een Frans stel dat ook op zoek is naar een eettentje we zijn de enige toeristen hier, verder wat lokale mensen...maar er staan alleen vier hele kleine hutjes met grote aquaria waaruit je je vis kunt kiezen en een slapende maïs koeken verkoper 😂😂 we nemen samen met hun de bus weer terug naar de stad. De volgende bus gaat 3 uur later 😎
In Gyeongju gaan we naar de markt en later wat eten met een lekker ijsje toe 🤗
'savonds lenen we fietsen, Elke dr zadel kon niet hoger en nog zit ze heel laag🤣
We fietsen door de stad en door parken, zo leuk!! We stoppen bij de grote bloemen velden en van de oudste sterrenkijkers van de wereld
Vroeger voorspelden ze hiermee het weer aan de hand van de sterrenstand🤔
Inmiddels wordt het donker en het is een super mooi gezicht.. er zijn door heel Gyoungju ongeveer 25 koninklijke grafheuvels, zo grappig gezicht!! In de grootste heuvel zijn meer dan 11.000 schatten opgegraven... zo dat was m'n culturele bijdrage voor vandaag 😂😂
In het guesthouse ontmoeten we twee Franse zusjes met enorme rugzakken die net uit Busan komen, ze vertellen veel over waar het mooi en leuk is daar en krijgen van hun de Engelse kaart van Busan 🤗 en zij de Engelse kaart van ons van Gyeongju
Altijd handig!!😁🤗🤩

1. Arie en johanna:
    9 augustus 2018
    wat een prachtige natuur daar en die lichtjes schitterend het lijken wel prachtige prenten nu weer verder in dit mooie land. vele groetjes van pa en ma.
  2. Eveline:
    Heel mooi Anet!
  3. Martine van der Meer:
    9 augustus 2018
    Wat ziet het er prachtig uit allemaal!!!
  4. Kitty:
    9 augustus 2018
    Wat mooi weer allemaal. Leuk je geschiedenis lesje..zo leren we nog wat 👍
  5. Corine:
    9 augustus 2018
    Prachtige foto's weer Anet en Elke! Heerlijk aan het strand...En die ijsgebakjes...dat zijn echt kleine feestjes!! Mooie bloemen!
    Gelukkig ook bij jullie af en toe bewolking....
    Hier vanmiddag buien...
    Groetjes vanuit Hoorn
  6. Trudy:
    9 augustus 2018
    Wat een mooie foto's. Een bijzondere herinnering aan zuid Korea . Wens jullie alvast een goede reis terug. Ik vlieg a.s di ook naar Hoorn. Dennis achtervolgt mij de 26e😉
  7. Trudy:
    9 augustus 2018
    Ik zie nu dat ik een week in de war ben met jullie hahaha. Heerlijk nog een week genieten super
  8. Anet:
    11 augustus 2018