Aan de wandel in Gyoungju πŸ‘―

7 augustus 2018 - Gyeongju, Zuid-Korea

Onze gastvrouw en haar man zijn smorgens bij het ontbijt, ze vraagt wat we gaan doen vandaag en we weten t eigenlijk nog niet. Ze raadt ons aan met de bus richting een deel van Gyoungju te gaan ongeveer 20 minuten met de bus en vertelt met onze kaart erbij in onbegrijpelijk Engels wat daar dan te zien is πŸ€” haar man hoort het aan en verbetert haar de hele tijd, het gaat ook overal hetzelfde πŸ˜‚ hij ondersteunt z'n woorden met mooie foto's van z'n eigen telefoon. We nemen dus de bus. We merken dat we te laat uitstappen dus we drukken snel op de stopknop en nemen een bus terug. We stappen nu uit op de goede plek. Gelukkig is het heerlijk weer, rond 28 graden en bewolkt. We lopen door parken en door straten, rond een meer... Wat mooi is het hier ook! Er zijn verschillende musea en eentje daarvan valt ons op: het K-pop museum! πŸ˜ƒ Elke is groot fan van K-pop (Koreaanse popmuziek) ik hoor de hele dag niet anders, dus we gaan daar naar binnen πŸ˜ƒ
Het is een hartstikke leuk museum met luisterkamers, geschiedenis van de popmuziek over de hele wereld. Je kunt bij oude langspeelplaten een koptelefoon opzetten om het te horen. Alles wat met muziek te maken heeft is er! We nemen de bus terug naar ons verblijf en gaan daarna een hapje eten.. onderweg wat foto's gemaakt van muurschilderingen hier in de stad. zo leuk, de straten worden er veel blijer van! Het was weer een lange mooie dag!! πŸ˜ƒπŸŽŽπŸŽΉπŸŽΈπŸŽ§πŸŽΌ

1. Kitty:
    7 augustus 2018
    Was dus ook een beetje bijkomen ,27 graden is dan heel verschil. Leuk weer om te lezen. Je heb talent anette. Je kan straks thuis wel een boek beginnen 😊 je schrijft leuk.
  2. Anet:
    7 augustus 2018
    Dankjewel Kitty πŸ˜ƒ morgen weer stuk warmer hoor hier.. rond 35 graden, gaan een dagje strand!!😎
  3. Carla:
    7 augustus 2018
    Ziet er weer mooi uit allemaal! Doen jullie goed,dagje strand,even bijkomen van allesπŸ˜‰xxx
  4. Arie en johanna:
    7 augustus 2018
    wat een prachtige schilderingen op de muren je fleurt er helemaal van op als je daar loopt denk ik,het is allemaal weer prachtigmorgen wat rustiger aan doen heerlijk. pa en ma .
  5. Anet:
    7 augustus 2018
    Ja zeker heerlijk, we lopen wat af!! Maar ook fantastisch om veel te zien! Wat is het toch mooi allemaal 😍liefs Anet en Elke 😘
  6. Alie:
    7 augustus 2018
    Wat een genot iedere dag!!
    Zoveel moois aan bouwwerken te zien. En de muurschildering-
    en zijn ook adembenemend om te zien. Zouden we hier ook moeten doen!!
    Zo te zien eten jullie daar ook heerlijk!
    Morgen relaxen aan het strand!!
    In welke zee zwemmen jullie dan?πŸ˜˜πŸ’‹
  7. Trudy:
    Volgens mij is dat de Japanse zee Alie
  8. Anet:
    7 augustus 2018
    Ja, Japanse zee πŸ€—πŸ˜Ž Gyoungju is een hele langgerekte stad, bestaat uit verschillende delen, wij zitten 'downtown' in t centrum, tussen de winkeltjes en markt, we nemen de bus naar het strand, dat duurt een uurtje ongeveer.
  9. Corine:
    8 augustus 2018
    Wat een geweldige vakantie! Prachtige muurschilderingen, mooie bouwwerken, en die bloemen...prachtig! En...ook leuke foto's van jullie! xx
  10. Trudy:
    8 augustus 2018
    Nog even weer alle foto's bekeken. Wat een geweldige reis en ervaring. Nog even genieten volgens mij nog 2 dagen te gaanπŸ˜‰
  11. Isabel:
    8 augustus 2018
    Het meer had ik ook gedaan samen met het teddy bear museum. Was leuk en ontspannend.
    Vergeet zeker Seokguramgrot en Bulguksatempel niet te doen πŸ˜‰
  12. Anet:
    9 augustus 2018
    @Trudy het is hier nu 9 augustus 7.45 uur we nemen straks de trein naar Busan πŸ€—
    @Isabel, onze tijd zit er hier helaas al bijna opπŸ˜”op naar Busan vandaag 😊
  13. Isabel:
    9 augustus 2018
    Mijn persoonlijke top 5 voor Busan is ...
    1. Haedong Yonggungsa Tempel
    2. Taejongdae Park
    3. Haeundae + Dongbaekseom
    4. Oryukdo
    5. Dalmaji railway line

Wat ik zelf nog niet gedaan heb maar wat ik volgend jaar zeker wil doen:
    * Beomeosa (tempel)
    * Gamcheon Culture Village

De tempel had ik vorig jaar geplant maar ik had toen een halve dag regen.
    Die dag heb ik Trick Eye Museum gedaan en Taejongdae Park

De 2 echte MUST DO dat je zeker moet doen is Haedong Yonggungsa Tempel en Taejongdae Park
  14. Anet:
    9 augustus 2018
    Dankjewel voor je tips Isabel!! Leuk! We zitten nu in een b&b vlak aan het strand in Haeundae (beach)πŸ˜ƒ net gezwommen in de zee en gelegen aan het strand😎 Wat een spectaculaire toestand hier haha!! live muziek op straat, de wolkenkrabbers, de huizen in de bergen, de bergen aan de andere kant alles vlak om het strand heen...Wow!! Wat een contrast 😳 Geweldig!
  15. Isabel:
    10 augustus 2018
    Ik heb daar ook overnacht.
    Ik was in Mei geweest en dan was zwemmen verboden.
    Ideale wandeling s'avonds is tot aan de vuurtoren. Zicht is gewoon prachtig.