Huppekee door naar Namhae πŸ˜ƒπŸοΈ

15 augustus 2018 - Namhae, Zuid-Korea

Het is even de vraag of we met de bus of metro naar het intercity busstation gaan in Busan. Vanuit daar vertrekt onze bus naar Namhae. We kiezen uiteindelijk voor de metro. Tom zeggen we gedag, het Japanse meisje loopt nog rond en de Japanse man is vast weer verdwaald, niet meer gezien 😁 . Gelukkig heeft de metro liften hier met al onze meuk.
Half uur met de metro en we zijn er, ik koop 2 kaartjes naar Namhae. De bus komt meteen aanrijden wat een geluk! De eigenaar van het guesthouse in Namhae gemaild dat we eraan komen, hij komt ons afhalen met zijn auto heeft hij gezegd. Het is zo'n 2,5 uur rijden.
Gelukkig heeft het busstation in Namhae WiFi zodat we kunnen zeggen waar we staan.
Een vrolijke open man komt op ons afgestapt en roept m'n naam πŸ˜ƒ Gelukkig, hij is er, we stappen in een grote pick-up truck de koffers gaan achterin en we rijden over het eiland door bergen en langs rijstvelden en zee😍 Prachtig!! Hij vraagt of we nog naar de supermarkt willen en dat willen we wel, hij wacht voor de deur en we gaan op naar t Guesthouse. Wow wat een locatie zeg, links rijstvelden, rechts bergen, voor ons zee met bergen, 50 tinten groen hier😍 wat een uitzicht.... en als bonus nog wat poesjes ookπŸ˜ƒ
Het guesthouse is van binnen ook een plaatje, we zijn de enige, wat een luxe! Er is plek voor 7. Thira de host is heel behulpzaam, geeft ons rondleiding, van moestuin tot dakterrassen, legt ons de kaart uit van het eiland, hoe laat de bussen gaan enz. Dit is geen moderne Koreaanse stad... Hier heeft de tijd stilgestaan.. in de verte zie ik een vrouw met een grote baal rijst op haar hoofd. Hier is het platteland... Rijstvelden en in de droge tijd verbouwen ze knoflook. Heel Korea haalt hier knoflook vandaan. Er staat een tandem en twee fietsen, Thira pompt de banden op en we gaan er vandoor.🚲🚲
Hij moest al lachen en weet nu waarom πŸ˜… het is mega heuvelachtig en steil en 36 graden geen wind en geen bomen πŸ˜‚πŸ˜‚ we fietsen toch richting zee en langs zee, tussen de rijstvelden echt prachtig maar zooooooo heet!! We moeten stukken lopen omhoog weer maar gelukkig is daar dan de douche!! Namhae.. The land of the morning calm.... Treasure Island ..Ja dat is zeker!!😍

1. Arie en johanna:
    15 augustus 2018
    het is er weer prachtig ;maar met die warmte en heuvelachtig op de fiets ja dat valt dan niet mee.maar wat een indrukken allemaal. veel plezier en groetjes van pa en ma.
  2. MARGREET:
    15 augustus 2018
    Wow😱 wat een mooi guesthouse de laatste locatie het ziet er prachtig uit wat een belevenis weer
  3. Alie:
    15 augustus 2018
    Wat een grote bofferds zijn jullie!!
    Dat jullie reis zo vlot en geweldig verloopt is natuurlijk ook te danken aan je fantastische voorbereiding, Anet!!
    Geniet lekker verder!!😘
  4. Kitty:
    15 augustus 2018
    Wat prachtig weer allemaal. Super hoor anette en Elke. En heel fijn dat de reis weer zo goed gegaan is.πŸ‘πŸ˜˜
  5. Linda:
    15 augustus 2018
    Jeetje wat weer een prachtige locatie!!!en dat guesthouse dan!! Inderdaad net het paradijs. Geniet nog even van jullie laatste dagen daar . We spreken elkaar snel. Xxx
  6. Martine van der Meer:
    Prachtig allemaal weer!!!