Sangju Silver Sand Beach, Namhae

16 augustus 2018 - Namhae, Zuid-Korea

In Busan en gisteravond nog gekeken naar de weersverwachting op Namhae, het zou 2 dagen lang ieder uur regenen en onweren. Nou, da's wat minder. Snachts zie ik toch een heldere sterrenhemel en de zonsopkomst is adembenemend mooi! 😍 Niks regen en onweer het is een prachtige dag vandaag!! Hoera! We willen naar het strand 🏖️ 50 meter van het guesthouse is een bushalte. Thira legt uit om 9.20 komt een bus, dan stap je uit op het grotere busstation en koopt daar kaartjes voor de bus naar Sangju Silver Sand Beach. Er zijn verschillende stranden natuurlijk maar deze lijkt ons mooi.
Hij heeft het adres/naam van het strand en dat van het Guesthouse in het Koreaans opgeschreven, we krijgen nogmaals zijn kaartje met telefoonnummer enz erop. Want hier spreekt echt niemand Engels. Thira gebruikt een app die Koreaans vertaalt naar Engels, dat deed de gastvrouw in Gyeongju ook, superrr handig!! Mochten we hulp nodig hebben op het eiland, zegt Thira, geef dan m'n kaartje en zeg: Please call him.😃
In Seoul komen er 25 bussen met nummers bij de bushaltes, hier heeft de bus geen nummer da's handig, zit je altijd in de goeie 😁 Je betaalt contant hier aan de buschauffeur, geen t money card en bliepen zoals in de grotere steden.
Voor 2 euro cross je het hele eiland over, wat wij ook per ongeluk gedaan hebben 😂🤣
Na de overstap zagen wij t strand te laat, de bus stopte bij huizenhoge bomen geen zee te zien, 5 seconden later zien we achter ons toch het strand liggen 😂😍 hier ook geen stopknop in de bus, je roept wat en dan stopt ie bij de eerstvolgende halte, eindelijk stopt de bus bij het eindstation, er is 1 hokje met man van rond de 90 die kaartjes verkoopt voor deze bus, 1 klein winkeltje en in de verte een ienieminie politie bureautje. Dit is het einde van de wereld! Hier houdt het op 😂😁 Dit is het aller zuidelijkste puntje van Zuid Korea. Ik laat onze kaartjes zien aan de chauffeur en hij zet ons voorin de bus. Hij loopt daarna op z'n gemak t winkeltje in en gaat boodschappen doen.. Het duurt ff en er druppelen uit Niemandsland toch wat jongelui in de bus... we rijden weer de andere kant op en nu zijn we goed, wowwwwieee wat een mooi strand 😍 Gezinnetjes picknicken onder de hoge bomen rond de zee waar ook de schaduw is, sommigen doen een dutje.. we hebben strandmat gekregen van Thira en pluutjes tegen de hete zon vandaag maar wij gaan ook lekker onder de bomen liggen. Prachtig hier!! Dit is ons busavontuur meer dan waard!!!
We nemen op de terugweg warm eten mee in de bus dat smikkelen we in ons honk op.
Ik ga nog naar buiten ff spelen met Tante het zwangere lieve hondje van Thira, ze heeft haar eigen perceel met hok en grote tuin tot haar beschikking. Ze is dolblij, altijd haha.
Tomaatjes geplukt for free uit de moestuin, onze was ligt opgevouwen op bed, de bedden verschoond, geweldige service! Elke is overdwars in slaap gevallen... Ik kan t me voorstellen na vandaag 🤗💤😎😍

1. Arie en johanna:
    16 augustus 2018
    wat een avonturen in de bus maar allemaal weer schitterend en je ziet ook nog eens wat van jullie reis wat een indrukken allemaal veel plezier nog groetjes van pa en ma
  2. Trudy:
    16 augustus 2018
    Weer even de foto's bekeken en verhalen gelezen. Ik heb er weer van genoten. En Elke haar haar zo leuk geknipt. Nou een prachtige ervaring en een super mooie herinnering om nooit meer te vergeten. Een goede reis naar huis alvast en tot gauw😘
  3. Kitty:
    16 augustus 2018
    Wat hebben jullie veel gezien en mee gemaakt. Een vakantie om nooit meer te vergeten. Het was erg leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Voor morgen een goede reis naar huis en we zien elkaar weer snel xxx