Daraengi Village, Namhae

17 augustus 2018 - Namhae, Zuid-Korea

Ik ben vroeg wakker als altijd en maak mooie foto's van de zonsopkomst op het dakterras.
Thira komt langs om z'n dieren eten te geven en zegt dat we wel een route met de bus kunnen doen vandaag.. nou.. ik heb het hier gezien en gemerkt op Namhae: de bussen rijden niet, de bussen komen misschien of de bussen komen laat ook in die volgorde. Dus we kiezen 1 locatie. Om 10.20 komt een bus, dan rij je naar centraal busstation en daar koop je kaartje voor Daraengi Village want dat lijkt ons mooi dat zegt Thira ook.
De bus komt 25 minuten te laat en wachten op het centraal busstation en dan op de bergen in helemaal naar het zuiden.. Haarspeld bochten hoooooogggg😮😬 idaar waar er een bord met Danger staat heeft ie juist meer gas!😲 🤤 maar na een uur achtbaan zijn we er.
Zoveel kleuren groen echt prachtig!! Het zijn rijstvelden trapsgewijs op een berg van 500 meter hoog aan de kust 😍 je kunt er verschillende routes lopen steil....maar dat hebben we gedaan 💪
Super!!!

1. Arie en johanna:
    17 augustus 2018
    nou het ziet er prachtig uit de foto.s en die busreis spannend hoor en zo hoog jullie laatste dag denk ik nog veel plezier en een goede terug reis gewenst van pa en ma.
  2. Isabel:
    17 augustus 2018
    prachtig, Namhae wou ik oorspronkelijk ook dit jaar doen maar niet gedaan door de slechte busverbindingen.
    Als alternatief Yeosu gedaan dat ook mooi was, zeker de tempel te zuiden van Yeosu (1 van de hoogtepunten van de reis)
    Ik heb gehoort dat op Namhae zou er een tempel zijn dat echt een must do is maar wel enkel via taxi te bereiken.
  3. Anet:
    17 augustus 2018
    De tempel op Namhae is 1 van de belangrijkste / heiligste voor het boedisme in Korea. Hij is überhaupt niet met auto te bereiken, als je er zo dichtbij mogelijk komt met de auto, ligt erg hoog, moet je daar als nog erg ver steil omhoog klimmen! Daarvoor was het ons te heet, maar het uitzicht moet prachtig zijn daar ook!
  4. Anet:
    17 augustus 2018
    Bedankt pa en ma!! We hebben net ons laatste avondmaal gehad, BBQ in een gat midden in de tafel binnen 😃 Nog één nachtje slapen hier 😪😘
  5. Alie:
    Lieve Anet en Elke,
    Ik heb genoten van je avontuurlijke reisverhalen Anet!
    Super fijn dat je dat wilde delen!
    Ben ik ook een beetje in Zuid-Korea geweest, haha.

Een hele voorspoedige terugreis gewenst. Als jullie thuis zijn dan waarschijnlijk flink uitrusten?
    Dat wordt misschien slapen op “Lappendag”?!😉😘
  6. Linda:
    17 augustus 2018
    En dan zit het er zomaar weer op !! Inderdaad super leuk al die mooie verhalen van je!! Zou echt een boek gaan schrijven. 😀😀. Zal je verhaaltjes missen. Een hele goeie terugreis en ik hoop je wel te zien met de lappendag. We slepen je er doorheen. Xxx
  7. Anet:
    18 augustus 2018
    Dank jullie wel 😃 zo leuk om te horen!! We zijn al ingecheckt en door de douane, er zijn hier maar 207 gates niet groot of zo 😱 werkelijk prachtig vliegveld!!! Zo goed georganiseerd allemaal! We willen niet gaan😭😭😭 we willen blijven !! 🎎🎆🌝🌅🌆🎢⛩️💒😍👯⛰️🏖️🏩❤️❤️❤️
  8. Ayse:
    24 augustus 2018
    Beste Anette, ik ben toevallig op je reisblog terechtgekomen en wat ben ik er blij mee zeg! Volgend jaar ga ik met mijn zoon van dan 13 ook een rondreis maken in Zuid-Korea en jouw blog lezen vergroot de voorpret.
    Ik heb een paar vraagjes, ik hoop dat je tijd hebt om ze te beantwoorden.
    Ik hoor altijd dat Zuid-Korea erg duur is, klopt dat? Wij hebben veel gereisd in Zuid-Oost Azië en ik weet dat dat extreem goedkoop is en ik heb ook niet de illusie dat het zo goedkoop wordt maar zouden we bv. overnachtingen kunnen vinden voor ongeveer 30-40 euro per nacht? Jullie guesthouses zien er iig heel mooi uit!
    En nog iets anders; mijn zoon is deze zomer in Cambodja gelikt door een straathond waarvoor hij is behandeld voor Rabies. We zijn enorm geschrokken en willen daarom het komende jaar een Rabiesvrij gebied. Hoe zit dat in Zuid-Korea? Lopen er veel straathonden rond?
    Heel veel plezier nog en ik blijf je volgen.
    Als je wilt, kun jij ook mij volgen.

Groetjes,
    Ayse
  9. Anet:
    24 augustus 2018
    Beste Ayse,
    Wat ontzettend leuk dat je toevallig op m'n reisblog bent gestuit en dat je er blij mee bent! En dat je met je zoon naar Zuid Korea gaat!! Geweldig! Super mooi land!
    Ik heb om te beginnen de vliegtickets voor Zuid Korea via Skyscanner geboekt Amsterdam-Seoul. Wij hebben gevlogen met LOT dat scheelt al 300 euro pp per ticket in vergelijking met bijvoorbeeld KLM. In Zuid-Korea kun je ook heel goedkoop overnachten! Via Airbnb en booking.com overnachtingen geboekt. Alles zelf uitgezocht. We zaten bijvoorbeeld in Busan 50 meter van het populaire strand in een marktstraat voor nog geen 7 euro pp per nacht. Duurste was 17,50 per nacht inclusief ontbijt was de laatste nacht 🤗Dat was dan ook nog inclusief afhalen van ons van het station in Incheon bij aankomst en brengen naar het vliegveld door de host de volgende dag! Mooie overnachtingen onder de 30 - 40 euro kun je er makkelijk vinden!! Daarbij zaten wij nog in de vakantie tijd van de Koreanen ook. Ik was wel ruim op tijd met boeken. Als je het nog goedkoper wilt doen kun je overnachten in badhuizen, dat is gratis! Dan betaal je alleen (eventueel) de entree. We kwamen 2 Franse meiden tegen die dat deden sommige nachten. Buiten het Koreaanse hoogseizoen kan het goedkoper ook. Je kunt qua vakantiebudget beter naar Zuid Korea gaan dan in Nederland blijven! Eten kan ook goedkoop! En lekker!!
    Ik heb de hele rondreis in Zuid Korea geen 1 zwerfhond gezien. Dus daarvoor hoef je je mijns inziens absoluut geen zorgen te maken. Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
    Heel veel plezier en succes met de voorbereidingen!!

Groetjes Anet
  10. Catherine:
    28 augustus 2018
    Het is nogal laat, jullie zijn ondertussen al weer helemaal terug "vernederlandst".....
    Had wat gedoe hier met werken tegen vocht, en 's avonds vaak te moe om nog veel bezig te zijn met telefoon......viel gelijk in slaap! Prachtige reis!!! Mooie verhalen en foto's!!!
    'Pinot' heeft nog geen definitief plaatsje gevonden, nog aan 't zien waar 'ze' best staat......
  11. Anet:
    30 augustus 2018
    Dankjewel Catherine 🤗 veel sterkte met je vermoeidheid. Lekker veel slapen, dan heb je het nodig.. 'Pinot' krijgt vast een mooi plekje bij jou in huis, zo blij dat je haar mooi vindt!
  12. Peter & Anja:
    22 september 2018
    Hoi Anet,
    Wij hebben met heel veel plezier jou reisverslag over Zuid-Korea gelezen, wat kan jij leuk schrijven zeg!
    Wij willen ook naar Zuid-Korea omdat Sander, onze zoon daar al anderhalf jaar woont en werkt.
    Wij hebben genoten,.... ook van de foto's en video's
  13. Anet:
    23 september 2018
    Hoi Peter en Anja, dank jullie wel voor het compliment, erg leuk om te horen!
    Wij vinden Zuid Korea een fantastisch land 😍Wat geweldig dat jullie ernaartoe gaan! Zo'n mooi vooruitzicht voor jullie om jullie zoon daar te bezoeken 🎉 Wat avontuurlijk om daar te werken en leven 😃 Ik had gelezen dat je zo als leraar Engels terecht kan en dat ook bedrijven de laatste tijd veel meer buitenlandse werknemers in dienst nemen dan voorheen.. De plannen voor een volgende reis naar Zuid Korea zijn door m'n dochter al gesmeed haha! Ik kan het me voorstellen.
    Wanneer willen jullie gaan? Iig heel veel succes en plezier daar! Dat wordt genieten geblazen 😃