Hahoe Folk Village UNESCO werelderfgoed gebied Andong

5 augustus 2018 - Andong, Zuid-Korea

Vandaag gaan we naar Hahoe Folk Village UNESCO werelderfgoed gebied in Andong.

Het is een half uurtje met de bus vanaf het centraal busstation in Andung. Daar aangekomen ga je in een gratis shuttle bus eerst naar de infobalie, waar je een plattegrond krijgt (die is  ok wel nodig)  door naar het wereld masker museum. Super leuk museum, maskers over de hele wereld uitgestald. De foto's zijn van Koreaanse maskers. Hierna nemen we de shuttle bus naar het Hahoe Folk Village zelf.

Bij binnenkomst stappen we in een soort scootmobiel waar je achter elkaar zit met een dakkie heerlijk! We stoppen waar het mooi is, en dat is vaak zo. Wat mooi dit Folk Village de rivier stroomt er precies omheen. Je kunt met een pondje de overkant van de rivier bereiken en dan de steile hoge rots beklimmen... Ik wil nog langer mee dan vandaag dus we rijden verder in ons scootmobieltje.  Er wonen nog mensen in de huisjes. In het bos aan de rivier worden veel foto's gemaakt.. met name vreemde Koreanen willen met ons op de foto 😁 Elke deelt haar Instagram account uit en we wachten wel wat ze doorsturen 😃

Tot slot wonen we nog een traditioneel Koreaans masker toneelstuk bij, met Koreaans live muziek.. de tekst wordt in het Engels Chinees en Japans vertaalt op schermen ernaast. Het is een indrukwekkend mooi gezicht en een prachtig village!  😍

1. Eveline:
    5 augustus 2018
    Jullie zijn vast een attractie daar 😂 Al dat blond 😃
  2. Anet:
    5 augustus 2018
    Hahaha ja zeker Eef! Koreanen beginnen vaak een gesprek.. uit het niets, dan zeg ik the Netherlands en dan gaan de handen omhoog worden er schopbewegingen gemaakt en wordt er steevast Hiddink!!! geroepen 😃
    Hij is een nationale volksheld hier 😁
  3. Corine:
    8 augustus 2018
    Wow weer! Prachtig....
    En wat een leuk scootmobieltje, gaaf hoor! Weer eens wat anders dan wandelen of de metro! xx
  4. Isabel:
    9 augustus 2018
    Mooie foto's ... ik kijk al uit voor mijn reis volgend jaar (twijfel nog tussen voorjaar of najaar)
    Lol ... Vorig jaar en dit jaar ook heb ik de vraag gekregen of ik met hun (koreaanen) op de foto wou staan.
    Vorig jaar 2 keer en 2 keer ja gezegd.
    Dit jaar 2 keer, 1 keer geweigerd en ik keer ja gezegd.
    Als kinderen of tieners het vragen zeggen we ja.
    De eerste keer bij mij was het een groep kleine meisjes, zo schattig om hen te horen vragen "Can i take a selfie with you?"
    Dit jaar hebben we wel bij die ene "ja" gezegd dat ze met onze smartphone ook een foto moest nemen, daardoor hebben we een bewijs :D
    Mijn broer is ook 2 keer alleen naar Korea geweest, dus voor hem was dit jaar de 4de keer, en hij was dit ook tegen gekomen, eerste keer is dit raar maar de 2de keer ben je het gewoon. Ik was gewaarschuwd dat dit ging gebeuren.