Op naar Andong 4 augustus

4 augustus 2018 - Andong, Zuid-Korea

Vanmorgen heel vroeg moesten we opstaan want er rijdt vandaag maar 1 bus naar Andong vanuit Sokcho, om 8.20 uur vertrekt ie vanaf het express bus station... Beetje slordig als we deze missen ๐Ÿ˜ de eigenaar had vroeg ontbijtje voor ons klaar gezet, normaal is dat tussen 8.30 en 10 uur. Wat is het al heet smorgens vroeg, het koelt hier af snachts tot 30 graden.. wederom kregen we melding binnen te blijven.. we zitten in de bus, dus dat scheelt!
We doen er 4 en half uur over... Gelukkig is het weer een luxe bus. We zitten in het binnenland dat kun je wel merken ook.
Hier vallen we helemaal op. Weinig mensen spreken Engels. We duwen in de brandende hitte onze koffers richting het guesthouse... We gaan ongeveer goed, bij een 7/11 vraag ik de weg met m'n uitgeprinte briefje, hij loopt mee de straat op en na 100 meter heuvel op zijn we er. Ik heb van m'n leven lang nog nog nooit zo gezweet denk ik ๐Ÿ˜ฎ De eigenaar is super aardig we krijgen ijskoffie en ijsthee en zegt dat als wij de stad in willen hij ons om 21 uur ophaalt bij het centraal station, service van de zaak ๐Ÿ˜Š dus dat doen we.
Na een heerlijke douche willen we wel wat van Andung zien. We gaan eerst de binnenstad in om wat te eten en lopen over markten en straten. Dan pakken we de bus naar de lichtjes brug, een beroemde brug hier in Andong. Het is een lange brug over de rivier die wordt verlicht met lantaarns..Super mooi gezicht als t donker is! Er is live muziek, een openlucht toneelstuk, markt en last but not least... Dansers! Als we staan te kijken bij de dansers en we bijna niet meer op onze hielen kunnen staan trekt een danser mij uit t publiek ๐Ÿ˜ฒ
Dat kan er ook nog wel bij ๐Ÿ˜‚ Het is zaterdagavond dus waarom ook niet?
Ook hier is het weer mooi en gezellig!! Nu buiten op terras met een Koreaans koud biertje, proost!๐Ÿบ๐Ÿป

Fotoโ€™s

1. Arie en johanna:
    4 augustus 2018
    zo anette en elke dat was weer een spannende reis ,maar de bussen zijn heel modern,en wat een warmte,goed drinken hoor maar het ziet er weer prachtig uit,zo modern allemaal.geniet er maar van en liefs van pa en ma.
  2. Eveline:
    4 augustus 2018
    Lekker gedanst Anet ๐Ÿ˜ƒ Dan heb je wel een biertje verdient ๐Ÿ˜‚ Veel plezier weer! ๐Ÿ˜˜
  3. Eveline:
    4 augustus 2018
    Proost Anet! Leuk verslag.
  4. Sil Dekker:
    En welterusten
  5. Martine van der Meer:
    Hee Anet en Elke
    Van Eef gehoord dat je een blog bijhoudt, wat leuk om jullie avonturen te kunnen lezen! Jullie hebben het heel mooi zo te lezen en zien op de foto's๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘veel plezier nog!
  6. Trudy:
    4 augustus 2018
    leuke foto's het houdt niet op geweldig.
  7. George Klink:
    5 augustus 2018
    Hoi meiden,wรกt een fantastische vakantie! Is wel wat anders als Benidorm en nu nog zoveel in het verschiet๐Ÿ˜€! Vรฉรฉl plezier verder ๐Ÿ˜˜
  8. Alie:
    5 augustus 2018
    Wat een bijzondere en prachtige sfeer daar! De brug, overdag al mooi en bij avond met lichtjes en lampionnen versierd.
    Het is gewoon een sprookje waar jullie in terecht gekomen zijn.
    Wat een geweldige reis!!
    Haha, Anet, saturday night! Put on your dancing shoes! Op geweldige Ecco teenslippers! X
  9. Anet:
    5 augustus 2018
    Haha Alie, zekersss de Ecco slippers brengen me overal naartoe!! ..ja het is ook een sprookje.. pink af en toe een traantje weg hoor, zoooo vreselijk mooi als het hier is, het is niet te bevatten ๐Ÿ˜˜
  10. Isabel:
    19 augustus 2018
    Ik heb ondertussen ontdekt van die rechtreekse bus naar Andong een intercity bus is. Het uur en duurtijd klopt. intercity en express bus is moeilijk uit elkaar te houden. Mijn probleem om naar Sokcho te gaan is nu opgelost :D
  11. Anet:
    19 augustus 2018