Gyeongju here we come ๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜ƒ

6 augustus 2018 - Gyeongju, Zuid-Korea

Van de week had ik al buskaartjes gehaald voor de rit naar Gyoungju van vandaag.
Maar goed dat ik dat steeds doe paar dagen van te voren, iedere rit zit de bus steeds vol.
Ik mail het guesthouse in Gyoungju of het okรฉ is dat we smorgens al komen ipv 15 uur en dat is geen probleem. We nemen afscheid van het personeel van Guesthouse in Andung, de tuinman brengt ons met de auto naar het express busstation, free shuttle service zegt ie da's fantastisch dat scheelt ons een helse wandeling door de hitte! Na 1,5 uur komen we aan in Gyoungju... We willen een taxi nemen naar het guesthouse maar als ik 3 taxi chauffeurs nee zie schudden als ik ze ons adres laat zien, waar we geen drol van begrijpen, gaan we toch maar aan de wandel. Help wat is het heet ... Op map.me heb ik gelukkig offline een kaart van de stad.. we doen er minstens 20 minuten over.. op straat lopen alleen bejaarden ๐Ÿ˜ณbinnen worden we ontvangen door een super lieve vrouw en haar kleine hondje ๐Ÿ˜ƒ nu begrijpen we de taxichauffeurs, dit straatje is te smal voor auto's ๐Ÿ˜
Wat een vrolijk guesthouse is dit zeg! Vrolijke kleuren overal het ziet er superleuk uit!
We slapen boven en er is geen lift ๐Ÿ˜ ff doorsjouwen nog. We zijn zeiknat van het zweet en gaan meteen douchen. De douche is een balzaal gewoon! De kamer al net zo blij ingericht.
Buiten staan fietsen die je kunt lenen, super handig! Net als we op pad willen begint het te regenen ๐ŸŒง๏ธ eindelijk regen!! Het is en blijft bloedje heet. We nemen binnen nog wat te drinken beneden, alles mag je pakken, koffie thee jusdorange ijswater... We hebben geen haast, we zijn hier 3 nachten ๐Ÿค— veilig en wel in Gyoungju!

Fotoโ€™s

1. Arie en johanna:
    6 augustus 2018
    Mooi verslag. blijf alert en veel plezier
  2. Martine van der Meer:
    6 augustus 2018
    Zo leuk om jullie reis te kunnen volgen!
    Ziet er mooi uit allemaal!
    Maar dat bord met eten....๐Ÿ˜ฏ....wat ligt daar nou in....en was dat lekker?๐Ÿ˜•
  3. Anet:
    6 augustus 2018
    @martine, dat zijn lange sliertige noedels in sojasaus met stukjes vlees, taugรฉ, gekookt ei, met daarbij gepaneerde stukjes banaan in kaassaus gefrituurd en gebakken aardappeltjes ๐Ÿ˜‹ superrr lekker!!
  4. Kitty:
    6 augustus 2018
    Hoi Annette en Elke. Ik had drie reisverslagen nog te lezen ( liep beetje op achter). Jee ,wat hebben jullie weer veel meegemaakt en gezien. En dat in die bloed hitte . Echte diehards zijn jullie hoor. Leuk om het allemaal weer te volgen xxx
  5. Corine:
    8 augustus 2018
    Wat een prachtige foto's en wat beleven jullie veel! Niet te geloven zoveel ervaringen en mooie herinneringen! Mooie bouwwerken daar zeg! En wat ontzettend heet daar! Dan valt het hier nog wel mee....vannacht een lekker buitje gehad, nu iets koeler hier! Pffff....sterkte met de warmte! En veel plezier weer!!! xx