Dag Seoul ☹️....Hallo Sokcho 😀 donderdag 2 augustus

2 augustus 2018 - Sokcho, Zuid-Korea

Om 10.20 uur vertrekt onze bus naar Sokcho vanuit het express bus station in Seoul
Ernie regelt voor ons een taxi dan hoeven we niet met 40 graden met onze koffers te slepen.
We nemen afscheid van hem. Wat een topgozer die Ernie, zo behulpzaam en lief ten alle tijden, z'n huis brandschoon, en een lieve moeder die ons alsmaar verwend heeft! We zullen ze missen!! De taxi rit duurt ongeveer 20 minuten. Voor 7,50 een hoop gemak! Hij brengt ons precies naar het goede opstappunt. Dit busstation is gigantisch. Als we eenmaal in de bus zitten weet je niet wat je ziet. Flatscreen tv voorin de bus, hele brede ruime stoelen, uit de hoofdsteun komt t geluid wat daarbij hoort, je kunt helemaal languit achterover liggen met je benen nog omhoog ook! NZH eat your hart out!
Voor 12,50 reis je van kust tot kust zuid Korea door.

Het is druk op de weg dus de rit duurt lang. Op de helft 20 minuten pauze. Om 15 uur komen we aan in Sokcho. We nemen een taxi naar het guesthouse. Duurt 30 minuten voor nog geen 3 euro... Het is hier de helft goedkoper dan in Seoul.

We worden hartelijk ontvangen door het Koreaanse echtpaar, hij sleept met onze koffers en legt ons uit hoe alles werkt. Het ziet er leuk en gezellig uit hier. Elke vinden ze een bezienswaardigheid, net zoals de twee jonge Koreaanse meisjes die er ook logeren.

We graaien onze bikini's en handdoeken bij elkaar en gaan meteen naar het strand.
We lopen ontzettend lang en blijkbaar verkeerd.. waar is Ernie als je m nodig hebt😃
Eindelijk toch zee gevonden, hoeraaaa!! We duiken er meteen in.
Heel vreemd, iedereen hier houdt z'n kleren aan in zee.. 🤔
Hierna willen we wat eten, we gaan met het pondje over dan komen we in de binnenstad.
Het is ook heel erg mooi hier, hoge bergen, de zee, de haven... Hier kunnen we ook vast wennen🤗

1. Carla:
    2 augustus 2018
    En gewoon weer door,op naar nieuwe bezienswaardigheden!! Je schrijft leuk anetje! Dikke kus💋
  2. Arie en johanna:
    2 augustus 2018
    hallo anette en elke het ziet er allemaal weer prachtig uit vooral die bus ,wat een indrukken allemaal schitterend. veel plezier daar groetjes van pa en ma.
  3. Linda:
    3 augustus 2018
    En op naar een nieuw avontuur in Sokcho!!! De tijd vliegt he, alweer een week onderweg. . Maak er weer wat moois van. Xxx
  4. George Klink:
    3 augustus 2018
    Op naar nieuwe avonturen,veel plezier 😘
  5. Alie:
    Zal idd wel
    wennen zijn zonder vertrouwde Ernie en z’n moeder!! Jullie hebben echt enorme mazzel gehad met hen!
    Nu uitrusten van het bezoek aan zo’n wereldstad.
    Is wel gebruikelijk voor de inwoners in Oosterse landen, met kleding aan zwemmen. Geen verleidingen!😉
    Lijkt me echt heel 🆒 om in zo’n super de luxe bus te zitten! Allemaal “High tech”!!
    Een heel fijn verblijf in Sokcho, Anet en Elke.💦🚿🚰😘